Friday, February 23, 2007

Hey guys,

Het is weer vrijdag.... heerlijk dat gevoel. Ik heb vanalles kunnen doen en ben nu al tevreden terwijl de middag nog niet echt in gang is... Het fijne vandaag was dat ik gistavond niet al te laat naar bed ben gegaan en gewoon om 8 uur ben opgestaan... Heb al mijn tasks tot nu toe gedaan en doe nu de dingen die op de tweede fun lijst staan. Dit alles gepaard met heerlijke muziek.....

Het is ongelooflijk maar ik kijk al ruim een week geen series meer. Heerlijk bevrijd chill ik er op los met diverse andere activiteiten. Een beetje meer afwisseling is wel fijn. Natuurlijk begin ik wel weer een keer ergens aan. De actieve series kijk ik gewoon in het weekend... Maar een nieuwe serie stel ik nog even uit...

Krijgen jullie ook zo ontzettend veel nieuwsbrieven? Ik heb er een speciaal min of meer spamadres voor aangemaakt. Soms is het wel handig voor aanbiedingen en nieuwtjes. Vandaag las ik over de nieuwe BETA zoekmachine van wikipedia... Check it out!!

Laatst kwam ik tijdens een zoektocht naar tuts om mijn blog te pimpen de URL van terragon tegen. Dat is een freeware prog waarmee je 3D landschappen kan maken die er fotorealitisch uit zien. Ik ben iemand die altijd alles wil checken dus had de link opgeslagen. Gisterenavond ha dik zin eens lekker creatief te gaan doen dus ben begonnen met het programma. Het is ook gewoon nog geen 2MB groot:O Resultaat krijg je redelijk snel maar gewenst resultaat krijgen is een kunst. Ik heb de user manual doorgenomen en heel wat geprobeert. Het is een geavanceerd programma waarin je de lucht, atmosfeer, het terrein, water, wolken en licht kan instellen. Los daarvan kun je nog een heleboel andere dingen instellen. Afhankelijk van de grafische kaart kun je fotorealistische beelden maken van je gemaakte land. Op het moment heb ik weinig werkgeheugen dus krijg niet het beste resultaat. Hier een voorbeeld van wat ik gemaakt heb:

Klanten in de bieb: Een donkere man kwam helemaal over mijn balie hangen en vroeg of ik ook boeken had voor verlegen mensen. Ik kon mijn lach bijna niet inhouden, verlegen?? Maar goed zo serieus mogelijk heb ik boeken voor hem gezocht en liep mee naar de kast. Toen bleek al wel dat er iets aan hem mankeerde...
3 buitenlandse studenten kwamen naar de grote infobalie en vroegen naar studieboeken. Het was lastig ze te helpen omdat ik hun Engels met accent moeilijk kon verstaan. Twee van de drie waren spraakzaam, een Spaanse troela en een Hongaarse troela. Ze vonden het maar raar dat we de boeken in het Nederlands hadden en niet in het Engels. Ik kreeg wel 5 vragen op me afgevuurd. Uiteindelijk heb ik ze goed kunnen helpen voorzover ze nog niet in een ik wil naar mijn thuisland depressie zaten.

Natuurlijk ga ik zondag naar explosions, hier verheug ik me enorm op!! Naderhand zal ik uitgebreid verslag doen van het concert... Op last FM zie ik dat erg veel mensen er heen gaan... Leuk hoor!!

Greetz Tom

3 comments:

Imme said...

Ga je dan ook met die last.fm mensen meeten? :o

Tom said...

mmmm beetje laat voor:P kom er net achter dat de eventcalander er ook op zit... ach ik ga voor de muziek!! Maar ja het zou natuurlijk wel grappig zijn

Anonymous said...

veel plezier, Tom! Gr. Anne