Wednesday, July 22, 2009

Een derde GameZone per 24 augustus!

Onlangs hebben we met succes de tweede GameZone geopend in filiaal De Maten. Dit is het grootste filiaal na de centrale. De Maten is een wijk met veel kinderen dus de GameZone is een goede toevoeging aan de al bestaande dienstverlening. Het was even wennen voor de medewerkers die voor de opening weinig tot geen ervaring met games en consoles hadden. Daarom heb ik een handleiding geschreven voor onze bibliotheekmedewerkers. Inmiddels begint het zelfvertrouwen te groeien! Filiaal Zuid gaat naar een nieuwbouw: Dok Zuid. Hier zal ook een gamezone komen per 24 augustus. Inmiddels kan ik wel spreken van een succes en heb mijn handen vol met allerhande vragen en werkzaamheden rondom gaming.

De Gamers in onze bibliotheek zijn goed verzorgd met een ruim game aanbod. Natuurlijk zijn er in alle gamezones een aantal games altijd aanwezig zoals Little big planet(ps3), Mario Kart(wii), Pes en/of fifa(voetbal ps3), Guitar Hero(wii). Maar om het aanbod aantrekkelijk te houden schaf ik van bepaalde titels maar één exemplaar aan die ik laat rouleren tussen de vestigingen.

In het begin wilde ik alleen maar games die je met minimaal 2/4 players kan spelen... En van korte duur. Maar dan houdt het op een gegeven moment op. Dus nu heb ik de Lego Games ook aangeschaft. Deze worden ontzettend veel gespeeld.

Hoe gaat het in andere bibliotheken met games en activiteiten rondom gaming?

1 comment:

23onderwijsdingen said...

Das ook gaaf. Weten ze allemaal wanneer ze kunnen gamen en loopt het goed? Ondanks de hoge temperatuur loopt het hier aardig door.