Sunday, December 14, 2008






Mission vacation accomplished!!

Deze vakantie was echt uber kickass, rete strak en geweldig!

We hebben o.a. gecached, gefietst, gelopen, gesprongen*, Alias gekeken, geshopt, gegeten buiten de deur, gelift, gelezen en ik heb ook nog Spooks(BBC SERIES) gekeken.

*aan zee


caching

In deze week heb ik zeker 40KM gelopen. Begonnen met cachen in Nijmegen. Met ML heb ik ook nog in Wijk aan Zee en Amsterdam gelopen van cache naar cache. Daarbij hebben we ook nog wat gefietst in Deventer de afgelopen 2 weekenden. Marie-Louise was vanaf donderdag vrij dus zijn we vertrokken naar Wijk aan Zee waar we een prachtige cache hebben gevonden. Voor deze cache moesten we een puzzel aan de hand van Monty Python films oplossen. De twee cache lag nog 3,6KM verderop: tussen werk en huis 2.
Vandaag hebben we een mooie tocht gemaakt door Deventer gemaakt en hebben aan de hand van monumenten de coördinaten berekend van de cache.


Wikipedia

Afgelopen maandag hoorde ik van Tim dat er allerlei mensen bezig waren met het inspreken van Wikipedia. Er zijn nogal wat belachelijk ingesproken artikelen. Kon het niet laten om zelf ook een artikel in te spreken: mediawijsheid. Benieuwd hoe lang hij blijft staan. Het is nog best een kunst om het goed te doen.


Lifehacking

Volgens mij heb ik voor het eerst gehoord over Lifehacking via Edwin en zijn blog ZB Digitaal. Toen ik met Ecco in de Praamstra rondsnuffelde naar nieuwe boeken kwam ik 'Upgrade Your life' van Gina Trapani en redacteurs van Lifehacking.nl Heb me eerder nog niet zo bezig gehouden met lifehacking dus was benieuwd. Bladerde het boek aandachtig door en was wel verrast door de tips uit het boek. Lifehacking draait om het vereenvoudigen van je werkzaamheden. Het werk zou efficienter en effectiever moeten kunnen aan de hand van 'lifehacks'; tips aan de hand van software en web 2.0 apps. Ga dit boek de komende tijd eens goed doornemen en er uit halen wat voor mij van toepassing is. Erg leuk weer een nieuwe trend, althans nieuw voor mij.


Movies

Deze vakantie hebben we ook erg veel gekeken naar Alias. Een serie overeen dubbel spion. Die werkt voor SD6 en de CIA. 'De slechte en de goede kant.' In het begin moest ik nog overtuigd worden maar nu we seizoen 1 hebben afgerond ben ik helemaal hooked.

No comments: