Sunday, January 31, 2010


Avatar 3D

Het is al weer een week geleden dat ik naar Avatar in 3D ben geweest. Maar het heeft genoeg indruk achter gelaten om er nu wat over te schrijven. Eerder heb ik wel eens een avonturen film van Disney in 3D gezien. Dit viel me een beetje tegen. Dus ik was benieuwd hoe het deze keer zou zijn.

Ik ben niet zo'n sci-fi man maar een sterke sci-fi film met iets dat op mensen lijkt gaat er wel in;) Toen ik aan een klant vroeg of dit eenzelfde revolutionair gevoel gaf als bij the Matrix 1 en hij dit knikkend bevestigde was ik overstag. The matrix heb ik met mijn paps in de oude Deventer bios gezien(EDB). En dit was echt een kick.

We kregen een speciale 3D bril en niet zo'n goedkope met 1 rood glas en 1 groene. Maar echte 'professionele'. Ik moest wel even in het verhaal komen. Maar voor een film van 3 uur is dat wel gebruikelijk. Er zat een goede opbouw in het verhaal. De basis van het verhaal ging over het verdrijven van een ras uit hun leefgebied. De hoofdrolspeler is een ex marinier. Hij moet door 'undercover' te gaan in een leefgemeenschap en hun vertrouwen te winnen hun zwakke plek ontdekken. Hij wordt één met dit volk en twijfelt ineens aan zijn 'doel'.

Elementen uit deze film komen mij herkenbaar voor als issues in onze samenleving. Onder andere de verwaarlozing van onze planeet en de natuur, rassenstrijd, religie, liefde en diversiteit. Dit allemaal in een ander jasje, op een andere planeet. Maar er zit zeker een boodschap in deze film.

Over de 3D van de film ben ik ook erg te spreken. Het leek net een kijkdoos met enorm veel diepte. Vuurvonken en andere rond zwevende dingen dwarrelden de zaal in. Een genot om naar te kijken.

Vrijdagavond ben ik uit geweest met een vriend en vertelde over deze film. Hij heeft hem nog niet gezien. Dus ik ga volgend weekend nog een keer naar Avatar!!

Men heeft niets te veel gezegd over deze film...(Denkt Tom)


1 comment:

Mik.punt said...

Gisteren de 3D versie van Avatar gezien. Het was een lange zit, maar zeker de moeite waard. Mijn mannen herkenden veel elementen die ook in WOW voor komen. Eilanden (hier bergen) zwevend in de lucht, een enorme boom (in WOW een stad.