Sunday, January 31, 2010


Vraag van de week

Het is weer tijd voor profielwerkstukken. Dagelijks komen scholieren met de vraag naar boeken voor hun profielwerkstuk. Vaak hebben ze al heel wat op papier aan de hand van wat het Internet te bieden heeft. Maar het gebruik van minimaal één boek is altijd een vereiste.

De motivatie van scholieren loopt erg uit een. Of dat nu ligt aan het onderwerp waar ze niet in geintereseerd zijn of het feit dat ze iets met boeken moeten doen? Maar je hebt ook met grote regelmaat serieuze leerlingen die zelf al veel hebben gevonden.

Vandaag had ik twee meisjes die een beetje zoekend rondliepen. Hier heb ik een neus voor;) Zij zochten naar boeken over 'goede doelen'. Wat beweegt mensen om geld te schenken aan goede doelen? Een mooie vraag.

Ik moest eerlijk gezegd even nadenken over de zoektermen die ik voor deze vraag kon gebruiken.

schenken, geld, goede doelen, doneren, liefdadigheid, motivatie, steun*.....

uiteindelijk kwam ik met: mot* geld tot de volgende titel:

Het goede doel : wegwijs in de sector van de filantropie / Huub Lems

Het heeft ook een tijdje geduurd maar ik heb een mooi boek gevonden!

No comments: