Wednesday, April 18, 2007

Hallo lezers,

Mijn tweede dag zit er op. Ik ben vandaag erg fysiek bezig geweest en heb daarbij de bibliotheek, de collectie, procedures, en mijn nieuwe collega's beter leren kennen. Morgen mag ik waarschijnlijk al nieuwe taken uitvoeren. Het is heerlijk om een baan te hebben, de vastigheid en routine die er zal komen... Bibliotheekwerk is ook echt iets dat ik leuk vind!

School valt wel een beetje tegen. De laatste opdracht vreet behoorlijk veel tijd + ik moet een groep mensen verzamelen waarmee ik een projekt opzet. Ik ben dan leidinggevende over het projekt en er moet vergadert en geevalueerd worden. Dit gaat me nooit lukken in de 8 weken die er voor staan gezien de voor mij nog nieuwe bibliotheek en de re-organisatie die er gaat komen.

Na 3 jaar heb ik besloten te stoppen met het redactiewerk voor Cerebraal. Dit uit gebrek aan tijd maar ook aansluiting met het thema omdat ik de dingen toch al een beetje ver achter me gelaten heb. Naturlijk ben ik me er bewust van dat sommige dingen blijvend zijn maar je moet toch verder. Ik heb het altijd met veel plezier gedaan en er veel voldoening uit gehaald. Maar dit is een goed moment om afstand te nemen met het oog op de toekomst.

Nog even en ik ben weer opweg naar NYC, volgende week Do alweer. De hele fam. heeft er zin in al zijn de voorbereidingen nog niet helemaal naar mijn wens maar dat zal nog wel goed komen. Ik zal mijn ML wel een week moeten missen, dat is ff minder maar een twee keer NY zal leuk worden. En natuurlijk houden we contact....

Ik heb laatst een onderdeel aan mijn blog toegevoegd: blogs die ik lees. Dit zijn tot nu toe alleen bibliotheek gerelateerde blogs. Ze zijn stuk voor stuk interessant om te lezen. In de toekomst zal ik het lijstje aanvullen.

Een herinnering aan mijn stagebegeleider... We namen wekelijks de week door op stage &studie gebied maar weken vaak af over leuke associaties met klantencontacten enz... Ik was vaak afgeleid door een hond op het dak. De eerste keer dat ik daadwerkelijk een hond zag lopen lachte hij me uit en zei een adelaar te zien vliegen. Maar toen keek hij om en zag de hond. Sindsdien is het een running gag geworden en waren er zelfs in tijden 2 honden... Op mijn laatste dag: geen hond voor mijn afscheid...

2 comments:

Anonymous said...

Hé, succes met je blog. Gevonden via bibliotheek 2.0. WoW!ter heeft daarnaast ook nog even 'reclame' voor je gemaakt :-)

Anonymous said...

nog veel success tom.
ik heb net een email aan de leraar gestuurd. ik ben benieuwd wat zij zou zeggen.

++retno