Friday, August 15, 2008

Praag update

Vandaag hebben we erg slecht weer gehad... We hebben toch nog een wandeling gemaakt uit het boekje en hebben nieuwe dingen gezien. O.a. een grote kerk, begraafplaats van bekende Tsjechen(o.a. componist Dvorak), kubistische architectuur(stelde helaas weinig voor..., aantal monumenten en wederom prachtige uitzichten.

Tegen het eind van de middag zijn we naar het nationaal museum geweest waar drie verdiepingen ingericht waren met de geschiedenis van dieren...mineralen+edelstenen en mensen. De dieren waren veelal opgezet maar prachtig behouden. Er was zoals altijd in een museum: erg veel te zien. En dus kom je altijd tijd te kort.

Van de mineralen heb ik zelf ook veel exemplaren in mijn collectie die ik jaren heb uitgebreid maar waar ik op een gegeven moment op uit gekeken was. Vanavond een rustige avond.

1 comment:

Anonymous said...

Aardig om te lezen, zo'n reis- en vakantieverslag op Internet.
Praag associeer ik met Kafka en de dichter Rilke.
In de 'oostblok-tijd' kwam er prachtige grafiek vandaan.
Goed dat de mineralen je niet koud laten.

Goede laatste Praagdag en behouden thuisreis.

Ecco