Monday, December 21, 2009



Gezien: Mannen die vrouwen haten

Vorige week heb ik de 2e verfilming gezien uit de millennium reeks van Stieg Larsson. Nog steeds ben ik van mening dat hier weinig aan is als je de boeken niet gelezen hebt. Maar ook als je de boeken wel gelezen hebt valt het wat tegen. Al moet ik zeggen dat de tweede film iets beter te pruimen is maar nog steeds feiten verdraaid enz...

BTW: Wat een weer!!Ik ben gewoon gaan werken vandaag... Benieuwd of ik nog terug kan naar huis... Spannend!


Gezien: Where the Wild Things Are
Marie-Louise kwam met deze film. Een erg leuke verfilming van het kinderboek: Max en de maximonsters. Dat ik ook nog eens in mijn kast heb staan. De film Begon met een messed up kind dat in een kattenpak achter zijn hond aan rent tot hij hem te pakken heeft. Dan blijkt het kind veel issues te hebben en gaat hij weg met een bootje. Komt op een eiland aan met allemaal maffe beesten.

Wat een waanzinnige film(letterlijk). Geweldig gewoon. Hier laat de maker zien dat je helemaal geen moderne technieken hoeft te gebruiken om een goeie film te maken. Niks computer geanimeerde beesten. Gewoon 80's achtige monsters die lijken op grote mannen in pakken. Pas later legde ik de link naar het boek.

No comments: