Wednesday, November 01, 2006

21
Als de bladzijde van een boek, volgend jaar 22 en zo elk jaar een bladzijde om. De aanloop naar mijn verjaardag was niet meer zoals het ooit was. Verjaardagen zijn anders naarmate je ouder wordt. Natuurlijk komt het materialistische gevoel bij het houden van verjaardagen wel nog steeds omhoog. Maar verder roept het weinig op. Enkel een onbevredigd gevoel dat het verjaardags gevoel van de kindertjd verdwenen is.

Maar toch zijn er weer wat leuke en wat minder leuke bijkomstigheden bij kijken. Zo ben ik nu geheel verantwoordelijk en toerekeningsvatbaar voor al mijn daden. Maar ook financieel kunnen ze nu sneller aankloppen. Maar damn wat ben ik toch rich. En gelukkig, en dat op je 21e.... Rijk ben ik met alles wat ik behaald heb tot nu toe en de wijsheid die het leven mij gegeven heeft, de mensen die ik ontmoet, mijn te gekke familie en lieve vriendin. Rijkdom zit m niet in het hebben van een groot salaris al is dat een heel fijn. Maar het kunnen waarderen van de dingen in het leven die zo belangrijk zijn, zo essentieel voor een mens om gelukkig te zijn.
Steeds als een van de zovele en zich steeds weer ontwikkelende wensen/dromen/targets naderen krijg ik een angstig gevoel dat het einde in zicht is. Dan denk ik het kan niet, zoveel geluk in een leven. Natuurlijk zijn de meeste dingen maar relatief. Zoals het afgelopen jaar heb ik mijn lijfband Tool 2 keer mogen zien wat een droom was die dreigde te mislukken omdat tool niet meer tourde.
Ik kan hier nog heel veel meer over zeggen maar laat het even hier bij voor nu. Mijn baliedienst zit er weer bijna op.

"Ik relativeer niet omdat ik ouder word maar om niet oud te worden."
Karel Jonckheere Vlaams schrijver en dichter (1906 - 1993)


"Ik relativeer niet omdat ik ouder word maar om niet oud te worden."
Karel Jonckheere Vlaams schrijver en dichter (1906 - 1993)

No comments: