Friday, March 21, 2008
















To fail or not to fail?

Vandaag was de invasie der Havo scholieren die zeer binnenkort hun mondeling krijgen. Allen hebben zij hun lijst deels of geheel links laten liggen. Op basis van een uitreksel hopen ze dan toch nog minimaal een 6 te halen. Maar natuurlijk stappen ze hier voor het eerst in jaren binnen en moeten her gebouw nog verkennen.
Weet jij waar we moeten wezen? Neuh, de strips zijn ergens achterin. maar verder....
Uiteindelijk weten ze 1 ding allemaal zeker: ze moeten secundaire literatuur hebben dus met die vraag gaan ze naar de studieafdeling. Hun docent had het over de memoreeks maar natuurlijk zijn die er alleen maar van de oude boekjes en veelal uitgeleend.
Heb je secundaire literatuur van Ik Ook van Jou. Die is toch van Friedman?

Vervolgens schreef ik wat plaatskenmerken op en wees ze de kasten. Maar natuurlijk zijn ze zo ontzettend lui dat ze bij alle boeken hulp nodig hebben. Ergens denk ik terug aan de tijd dat ik een leeslijst had. Ja, het was soms moeilijk maar ook spannend en leuk om de beste boeken op je lijst te zetten.
Maar vandaag de dag(ongeveer 8 jaar later) hebben de kids echt guts en denken het te redden met een memoreeks analyse en wat uitreksels. Het zal mij benieuwen...

Wat ook geweldig nieuws is: edwin van ZBdigitaal heeft een dutch bloggie gewonnen! Gefeliciteerd! Heb Edwin begin Maart in person ontmoet tijdens U Game U Learn. De man achter bibliotheek2.0, de ning community.

In een eerdere post waar ik verslag deed van U game U learn eindigde ik met what's next en vandaag ontving ik een uitnodiging van Heliview: Van web 2.0 naar Enterprise 2.0. Mogelijk ga ik hier heen in Mei!

1 comment:

Daniƫlle said...

Zo gaan HBO studenten ook nog weleens te werk hoor...