Monday, March 03, 2008


UTC 6

Hello, kan je mij vertellen... ....yes....hmmm.... en toen kwam langzaam het verhaal. Half Nederlands gecombineerd met Engels. Mijn vriendin woont in Nashville, Tennessee en belt mij geregeld. Door het tijdsverschil wordt ik wel eens s'nachts wakker van de telefoon en is het bij haar s'avonds. Kortom meneer wilde het verschil in tijd weten tussen Nederland en Tennessee. Vervolgens vertelde hij mij over de bewuste nacht dat hij tegen 5 uur wakker werd en maar niet meer in slaap kon komen. Dit wilde hij niet vaker meemaken! Via een wereldklok kwam ik achter de zone en berekende het verschil. We gaan maar liefst 7 uur terug in de tijd als we naar Tennesee afreizen. Hij wilde ook meer algemene informatie hebben over Nashville dus ik gaf hem wat info van de wikipedia pagina.

Vervolgens wilde meneer een kaart van de Verenigde staten om een beter beeld te krijgen van de afstanden die zijn vriendin maakt als ze van de ene staat naar de andere staat reist. Ook dit was snel geregeld.
En als ik dan toch zo goed bezig was kon ik hem dan ook een cursus internet geven? Mmmmm... Toen gaf ik hem een folder met ons cursusaanbod. Hij is geen lid van de bibliotheek maar kon natuurlijk wel een cursus bij ons volgen.

What else? Hij wilde ook graag weten hoe lang zijn vriendin er over deed van Nashville naar Washington DC en dit was snel te vinden via Google maps en komt neer op 671 mijl en 10:30 reistijd.

Meneer was helemaal blij en gaf me een hand. En vertelde me dat hij zeker dagelijks terug zou komen!

2 comments:

Romke said...

Ha die Tom. Je bent goed bezig als ik deze laatste post lees. Als die meneer maar niet elke dag komt:-)
Groetjes Romke

Anonymous said...

waarom denk ik iedere keer als ik dat plaatje van tenessee zie toch aan KFC?

liefs ML