Thursday, May 22, 2008

Van Grooming tot Pro-ana

Afgelopen dinsdag hebben we onze twee lesdag gehad van de NOMC. Deze keer waren er interessante gasten van Nicam(kijkwijzer) en de politie. Zo werd ons bijgebracht hoe films worden geclassificeerd, over welke programma's met regelmaat klachten binnenkomen en wat we aan de politie hebben als het om bijv. cyberpesten gaat. We zijn allemaal hard aan het werk met o.a. het interviewen van ouders en kinderen en daar naast het lezen van heel wat boeken en stukken. Elke les start met een half uur actualiteiten. We hebben de opdracht gekregen elke week minimaal één actueel nieuwsitem omtrent kind & media mee te nemen. Afgelopen week zag ik een uitzending van Nova over Online Grooming en de NOS bestede aandacht aan Online Grooming.

Pro-ana websites zijn door en voor anorexia patiënten. Dit zijn meetal weblogs van anorexia patiënten die de ziekte promoten en je extra tips geven om nog meer af te vallen en je ouders nog meer voor de gek te houden. Momenteel is er een verbod op dit soort sites in Amerika. In Nederland word je gewaarschuwd alvorens je de website bezoekt.

Online Grooming
houdt in dat oudere mensen zich jonger voordoen op internet en zo meisjes verleiden tot afspraken in reallife en deze slachtoffers misbruiken. Het opsporen van deze misdadigers kan heel tijdrovend zijn.

Vanochtend heb ik weer een slag geslagen in de onderwereld van GTA. Dit brengt me dichter naar het einde, nog enkele missies. Daarna kan ik nog voor de 100% gaan maar dat vergt heel wat meer tijd. Als ik de storyline maar compleet heb! Daarna heb ik dus meer tijd over voor andere dingen. De volgende games staan al in de rij maar die moeten echt even wachten..

No comments: