Wednesday, March 25, 2009


24 Maart Gamen in de bibliotheek
Door Moqub en Essentials


Maandag al naar Den Bosch geweest voor een workshop informatievaardigheden van Cinop en gister dan de echte traktatie: Guitar Hero spelen met Moqub. Om kwart over zeven nam ik de trein naar Utrecht om over te stappen naar rotterdam. Helaas reden er geen treinen tussen Utrecht en Woerden waardoor ik om moest reizen via Leiden en schiphol. Waardeloos!! Maar gelukkig kwam ik Yvonne Sinkeldam(biblioservice) tegen in Utrecht.

Bij aankomst bekeek ik de aanwezigheid. Drie mensen van bibliotheek Zoetermeer, iemand van OB Deventer, iemand van Stadsbibliotheek Vlaardingen, 3 mensen van Biblioservice en Bibliotheek Hoeksche Waard?

Na een inleiding tot de gamewereld zijn we naar The Game Syndicategeweest waar we heerlijk aan de slag mochten met alle game platforms van het moment. Tijdens het gamen kregen we de nodige broodjes en koffie. Met diverse mensen Rockband gespeeld en nog even op een PC gegamed.Vervolgens zijn we naar de bibliotheek van Rotterdam geweest die naast het 4You plein een nieuw jongeren plein gaan openen. Op dit plein kan bijna alles naar mijn idee. Ze hebben inspiratie opgedaan uit de resultaten van klantenpanels.

Wat ik wel bijzonder vindt is dat ze ook 16 games gaan neerzetten. Dan vragen ze wel naar de leeftijd alleen ik maak me een beetje zorgen om de andere kleine kids die er omheen lopen. Maar dat is ook weer dubbel, ik ben er zelf nog niet echt uit. Meneer ? vertelde mij dat je ook niet weet wat ze thuis allemaal te zien krijgen. Hmmmm... heb mijn bedenkingen. Natuurlijk is het wel tof als je voor de oudere jeugd shooters aanbiedt maar waar sta je dan voor? Lastig hoor. Op zich wel lef dat ze deze weg in slaan, ik ben benieuwd. O ja wat echt super vet is en mij al eens in het hoofd gesprongen is. Ze gaan Photoshop ook aanbieden voor klanten om de creativiteit te stimuleren. Damn, ze zijn echt goed bezig. Ook nog eens een open podium en hele relaxte stoelen....

Bij terugkomst zijn we verder gegaan met de workshop en hebben een leuke opdracht gedaan. We moesten een plan de campagne maken voor de nationale gamedag. Natuurlijk ga ik niets verklappen omdat ik stiekem hoop dat het gaat gebeuren;)

Samen met Joris Steenbakkers van Biblioservice ga ik aan de slag met games. We hebben in de korte tijd dat we elkaar hebben gesproken al heel wat toffe dingen bedacht maar het resultaat is nog een verassing.

No comments: