Thursday, March 19, 2009


Grand Theft Auto China Town Wars @ NDS

Na de overweldigende titel GTA4 is Rockstar aan de slag gegaan met de DS. En wederom hebben ze zich keihard bewezen. Voor mensen die GTA4 kennen zal het een raadsel zijn geweest hoe Rockstar dezelfde sfeer en kwaliteit terug brengt naar het portable scherm van de DS. 4 was groots op alle fronten; graphics, gameplay, storyline, sounds, multiplayer en veel meer. Maar wat misschien niet iedereen weet is hoe GTA ooit begonnen is.

In GTA 1 had je een bovenaanzicht van de stad en zag je mini poppetjes, straten en auto's. In principe was het concept hetzelfde alleen minder indrukwekkend.
Voor de DS hebben ze min of meer de wereld gebaseerd op het GTA1 alleen flink opgepoetst.

Nu mijn PS3 weg is moet ik toch aan mijn trekken komen. De missie's zijn erg leuk en verassend. Zo heb ik o.a. al wat auto's gejat, gangleden geronseld, schietpartijen overleefd en straatraces gewonnen. Manieren om aan geld te komen zijn bijvoorbeeld drugs dealen en doorverkopen maar ook kraskaartjes kopen en tatoo's zetten. Bij het tatoo's zetten moet je met de stylus de tatoo's inkleuren. Zo zijn er allerlei andere leuke toepassingen van de stylus in de gameplay. Zoals voor het jatten van auto's heb je de stylus nodig. Nu zit ik zo'n beetje op 10% Voor mij is dit de eerste game op de DS die echt mijn aandacht trekt.

Wat ik erg tof vindt is dat Rockstar keihard zijn best heeft gedaan je een GTA ervaring te bezorgen op de DS door ook GPS en navigatie in de game te verwerken. De multiplayer heb ik helaas nog niet kunnen testen. Het is zeker een waardige titel!

No comments: