Thursday, January 18, 2007



Storm!!!
Leeft iedereen nog? Vannochtend begon de ellende met het naar buiten gaan. het weer is erg bar en boos vandaag. Gewoon ook door heel het land! Nu is het erg ongemakkelijk als je geheel afhankelijk bent van openbaar vervoer(mijn geval). Vandaag ben ik tot wel drie keer toe doorweekt. Nou is dat nog niet zo heel erg.... Het waait ook ontiegelijk hard de gehele dag, ik waaide letterlijk over de straat.

Rond tie voor vijf stapte ik de bieb uit en de stad in. Daar waren alle winkels op koopavond gesloten. mensen rende in paniek over de straten. Met pijn en moeite en harde wind liep ik naar het station.
Op het station aangekomen schrok ik van het aanzicht. Honderden mensen die tegelijk mobiel aan het bellen waren. KNMI had ook noodweer voorspeld maar ik zat de hele dag binnen dus zo zwaar had ik het niet ingeschat. In station Arnhem was een groot deel afgezet omdat er een bewegwijzeringsbord aan het plafond bungelde. Hoe dan ook ik moest en zou mijn trein proberen te halen.
Aangekomen op perron 3/4 zag ik leegstaande treinen. Er werd omgeroepen dat heel station Arnhem stil lag. Er waren op 3 perrons lege treinen waar de mensen in konden schuilen. Na verloop van tijd gingen er wat stoptreinen rijden naar Winterswijk tot aan zevenaar en nog iets vaags...
Zeker een uur lang liep ik heen en weer over het perron. Er werd gratis koffie aangeboden door de kiosk en ik kreeg er een broodje ham bij!! Dit was echt goede service. Het leek wel een beetje op een crisis centrum en er werden mensen omgeroepen die zich moesten melden bij de balies... Wat was er allemaal gaande??
Toen begon ik iemand vaag te herkennen van het traject waarop ik dagelijks reis. Een meisje, ik begon wat tegen haar aan te praten. Ik kwam er al snel achter dat ze ook uit Deventer komt. Ze had haar vriend ingeschakeld en die zou haar op komen halen vanuit Apeldoorn. Nog een andere man een teamleider van Het Deltion in Zwolle mocht meerijden. Toen vroeg ik of er enige kans was dat ik ook in de auto zou passen. WIE NIET WAAGT... En zo was het vrij snel geregeld. Alleen moest haar vriend nog bij het station zien te komen. Uiteindelijk ontmoette we hem vlak voor het station. Hij was echter geparkeerd bij Rijnstate(ziekenhuis) dus het was een lang eind lopen. Onderweg zagen we hoe vol de wegen waren. Arnhem in rep en roer. We kwamen langs een huis waar een stelling voor 'stond'. De stelling was boven op een BMW gewaaid. Volgens mij geen verdere slachtoffers hier. Uiteindelijk kwamen we bij de auto van die jongen...

Het was vooralsnog een vreemde onderneming om mee te gaan met mensen die ik totaal niet ken maar ik ben goed van vertrouwen en dat is in dit geval een goede eigenschap. En daarbij iedereen wil uit die ellende en zo snel mogelijk. De auto(geloof een scarlet) zag er goed en degelijk uit. Toen moesten we de weg uit arnhem naar de snelweg zien te vinden.... Ik beschik gelukkig over een beetje arnhem kennis. Maar de bestuurder wist zelf nog wel de weg terug via rijnstate. Zo kwamen we vrij vlot op de snelweg en waren we flink onderweg!! Ondertussen(had het geluk voorin te zitten, wat een ubersociale mensen!!) was ik druk in gesprek met vriend van...Corneel?? Hij had vroeger in een Punk band gespeeld dus dat was interessant!! Zo hadden we het veel over muziek, concerten en festivals!!Dit deed de rit nog sneller gaan... Onderweg kwamen we helemaal geen obstakes/files tegen.

En ineens werd ik gedropt in mijn straat! Heb die dude nog 5 euri gegeven... wat een service al met al.... Alles dus nog overleefd....

4 comments:

Anonymous said...

Hoi, eens kijken of hij het nu wel pakt... vast wel. Nou wat ik wilde bloggen had ik al in de mail gezet. Maar je vroeg hoe het met me gaat: Goed, ging op school weer es even minder, maar ga weer doorknokken. Verder erg goed, begin net met een cursus acrobatiek en wordt flink geupdate qua films door mn vriend.

Hoe ist met jou? (mag je ook mailen hoor)

Anonymous said...

Mazzel mazzel, je had echt mazzel, Tom :)

++retno

Anonymous said...

Hoi retno, ik had zeker mazzel!! Hoe is het bij jou verlopen? Veel problemen gehad? Weet jij trouwens btw hoe je een pageview teller op je blog zet?

Gr. Tom

Imme said...

Waarom maak je je in hemelsnaam druk om wat voor auto het is als je in die situatie zit? Haha