Friday, January 26, 2007


Hallo,

Hier ben ik weer... Treinreizen was en is echt mijn ding. Vandaag moest ik weer eens naar Utrecht waar Cerebraal gevestigd is. Dat is een lotgenotenorganisatie voor mensen met niet aangeboren hersenletsel. Ik zit al enige jaren in de redactie van hun blad. Helaas kan ik door alle drukte niet zo vaak komen. Maar vrijdags heb ik vrij dus kon ik vandaag mooi op en neer. Ik zag veel bekende maar ook nieuwe geichten die mij wel wel kenden. Het leuke is dat mensen mij ook associeren met mijn artikelen. Zo heb ik in het laatste nummer een artikel geschreven over het nut van een PDA voor mensen met een beperking. Iemand van het bestuur die niets heeft verder vond het ook erg bruikbaar en overweegt er ook 1 aan te schaffen.

Maar nu terug naar de trein!! Op de heenweg had ik me heerlijk gesattled met mijn PSP en Grey(tv serie). Van te voren had ik 2 afleveringen er op gezet, 1 voor heen en 1 voor terug. Dat noem ik nou leuk en productief de treinreis doorkomen. natuurlijk had ik ook een magazine en boek bij me maar daar kwam ik niet aan toe...
De terugweg. Heb mijn psp net geinstalleerd op een tafeltje en begin, daar naast mij whoo wat is dat!! Een jonge gast die verbaasd naar mijn gadget kijkt. Ik vertel trots wat het is enz.. Zo raakte we in gesprek en wees ik hem op de hot chick in Greys, haha! We moesten beiden overstappen in Amersfoort.

De trein zat helemaal vol... Inmiddels hadden we onze opleidingen doorsproken. We moesten met een groepje alt.hangjongeren in de min of meer voorruimte/gang van de trein verblijven?? zoiets iig. Deze jongeren begonnen al snel gitaar te spelen en liedjes te zingen, zo ontstond en heus groepsgesprek over muziek en bands. Die jongen van eerder nam het gitaar over en zo speelden ze wat nummers. De jongeren vertelden blij over hun geschiedenis vereniging waarmee ze op kamp gingen in Apeldoorn. Je moet je daar iets bij voorstellen als een hippe scouting zonder uniform geloof ik... Maar iig hadden ze een prehistorisch kamp. Al snel werden we uitgenodigd om langs te komen. Helaas dit ging niet lukken... Maar vermakelijk was het allemaal wel!

Zonder de geschiedenis fans bleven we achter na Apeldoorn. We vervolgde ons gesprek over films, muziek en boeken. Zijn filmsmaak kwam nauw overeen met die van mij. Erg veel cult. Hij studeerde iets van marketing/economie en kwam uit Rotterdam. Woonde nu 3 jaar in Deventer en het beviel hem wel in dev'tr... En zo hadden we het over onbekende mensen tegen komen in de trein, hij had er een naam voor. Dat waren passing ships... In de zin van mensen die voorbij komen, waar je contact mee hebt en die vervolgens weer verder gaan. Zo leerde ik de naam voor iets wat ik bijna dagelijks mee maak... Toch wel apart dat er meer van die mensen zijn...

Erg leuk die treinreizen!!

4 comments:

rwidiani said...

ik herken passing ship van het liedje Anna Molly van Incubus.
Leuk dat je zo'n iemand tegen komt, meestal val ik in slaap in de trein :p

mm tom, grey's anatomy? it's not too girly for you? ;)

wat betekent iig?

Tom said...

iig is short voor in ieder geval....

It's too girly indeed... S3 wordt wel slapper maar goed ik ben een TVjunky dus kan het niet laten alles te kijken wat los en vast zit....

Imme said...

Wat koel :)

Wieee is de hot chick in Grey's? Ik vind Addison persoonlijk echt.. zo'n mooie vrouw, maargoed. McDreamy is dom.

Anonymous said...

idd Mcdreamy is een loser, maar mcsteamy indem..... Hoe heet die blonde chick ook al weer? Dat exnaaktmodel is best OK!!!