Tuesday, March 20, 2007

Mijn moeder zit in de huiskamer op de bank en kijkt naar een low budget actiefilm op Veronica, wat klopt hier niet? Mijn moeder houdt sowieso niet van actiefilms en al heelmaal niet van de B actiefilms die op zenders als Veronica komen mag ik dan aannemen. Dit zal ik in de gaten houden de komende dagen. Waarschijnlijk kan ik gerust zeggen dat het komt omdat de TV van vandaag de dag geen ruk meer voorstelt.

Vandaag ben ik op school geweest en heb voor de lol een Excel toets gemaakt terwijl ik vrijstelling heb. In een half uur heb ik de toets gemaakt met als resultaat een 8! De vrouwen uit mijn klas zijn wel een stel kippen in de zin van stress enz... je word er niet goed van! De meisjes uit mijn klas zijn weer van een ander soort, die komen gewoon niet opdagen bij een toets!!(Op Retno na)Iedereen weet dat de stress nergens voor nodig is omdat iedereen het altijd haalt.... Toen kregen we les van mevr. van schijndel en hebben praktijksituaties geoefend. We moesten ons inleven in het maken van interesseprofielen en wat je te bieden hebt voor een klant. Dit in de zin van diensten en bronnen. We waren een half uur eerder vrij en ik werd voor mijn huis gedumpt!!

Tijd
Nu heb ik al momenten dat ik me afvraag waar ik alle tijd vandaan moet halen om de dingen te doen die ik wil. Maar hoe moet dat straks als ik werk? Gewoon maar keihard minder dingen gaan doen?? Lekker is dat!! Schrijven bijvoorbeeld zou ik vele meer willen doen alleen heb ik gewoonweg de tijd niet. Ik ben al blij als ik weer een item heb voor Cerebraal Nieuws. Toch heb ik ergens wel het gevoel dat ik beter met mijn tijd omga. Ik heb iets meer rust in het doen van dingen en tevens realiseren dat ik dan al het andere niet kan doen(lekker vaag). Ik probeer iig dingen te doen waardoor ik tevreden ben met tijdsefficientie enz. Hoord op mijn stage dat mijn begeleider iets als Time Management gaat doen, lijkt me interessant.... Dit houdt me al wel tijden bezig, het plannen van mijn dingen en uitkomen met de tijd die je hebt in een dag. Maar als ik zo obsessief bezig ben met krampachtig vasthouden aan de tijd die ik heb loop ik dan niet voorbij aan het plezier hebben? Dus ik kan mij deels bezig houden met tijd beter indelen maar moet me realiseren dat ik niet alles kan hebben!! Of alles op zijn tijd....

2 comments:

Imme said...

"tijd is geld"
is de uitdrukking die ik het meest haat.

Tom said...

Hahahahaaaa maar toch ik mag mijn stage betaald voort zetten in Apeldoorn! Al moet ik zeggen: het is jammer Arnhem te verlaten. Maar duty calls...