Tuesday, February 26, 2008



Shanachie tour
Een paar weken terug las ik een prachtig artikel over de Shanachie tour van Jaap van de Geer, Erik Boekesteijn en Geert van den Boogaard. Een reis door de Verenigde Staten via chigaco naar Monterey om te luisteren naar wat de bibliotheken te vertellen hebben op het gebied van web 2.0 maar vooral ook Gaming in Libraries. Het moet een geweldig avontuur zijn geweest werd mij duidelijk door het lezen van dit artikel. Het is dus zeker een aanrader om dit artikel te lezen. Of beter nog: lees het blog dat ze bijgehouden hebben

Hier een link naar hun blog



In het artikel wordt ook verwezen/aangekondigd naar een internationaal symposium over gaming in bibliotheken. Georganiseerd door TU Delft en DOK delft. Natuurlijk had ik hier sowieso wel oog naar alleen had ik niet verwacht dat mijn leidinggevenden er ook zo over dachten. Door alle drukte ben ik het totaal vergeten tot ik maandag een mail kreeg van het hoofd ICT met de vraag of ik me al opgegeven had. Bijzonder verrast heb ik mailtje beantwoord en door gestuurd naar mijn eigen hoofd. Binnen een uur was het al rond en kreeg ik een akkoord!

In het kader van een project waar ik aan werk is dit een geweldige mogelijkheid. het programma heeft veel te bieden en de sprekers zijn zeer zeker interessant.


Ik zal dan ook zeker verslag doen over deze dag...

Check programma en meer:

U Game U Learn website

2 comments:

Anonymous said...

Leuk om je daar te zien!

Anonymous said...

Vond ik ook! Hoop dat je beetje genoten hebt. Ben zeer nieuwsgierig naar je verdere gameplannen voor CODA