Wednesday, April 16, 2008


The Eye of Judgment

'Vroeger' speelde ik Magic The Gathering. Sommige mensen doet deze trading card game denken aan langharige nerds die in kelders samen om een tafel spelen. Sony Playstation wil een brug slaan naar de allerdaagse mensen dei dit soort spellen links laten liggen. Vandaar ook casual mensen in hun reclame voor dit spel. In de tijd dat ik nog fanatiek Magic speelde waren er te weinig leeftijdsgenoten die dit ook deden. Mede hierdoor ben ik er mee gestopt.

The Eye of judgment is een spel waarin je doormiddel van wezens(creatures) en spreuken(spells) de vijand moet verslaan. Het uiteindelijke doel is 5/9 velden te bemachtigen. De velden bestaan allemaal uit elementen die te vergelijken zijn met de landjes die je moet tappen voor mana(energie) bij magic. Mana heb je nodig om creatures en spells op te roepen(casting). De wezens hebben gezondheidspunten en aanvalspunten. Deze zijn te beinvloeden door spreuken maar ook door ze op de juiste velden te casten. Voor het juiste veld krijgen ze 2 gezondheidspunten extra en logischerwijs 2 aftrek bij een tegengesteld veld.
Het leuke is dat er een camera(playstation eye) in een standaard op de speelmat gericht staat en de spells en creatures visualiseerd en echt tot leven laat komen. Zo ontstaan er echte veldslagen.

Als ik een spel uitgespeeld heb doe ik eigenlijk niet zo heel veel meer mee als het geen online multiplayer functie bevat. Dus ben ik aan het ruilen geslagen en heb twee uitgespeelde games ingeruild voor twee nieuwe!


1 comment:

Tom said...

Het is ook zeker leuk ruimte te bieden voor de magic spelers. Heb tijdens mijn stage ook eens een event meegemaakt van een spellen winkel. Jammer dat ze nu weg blijven. Misschien kun je in samenwerking met die spellenwinkel iets organiseren dat voro beide partijen interessant is.