Sunday, September 21, 2008

My Life Story en Games

De laatste tijd veel te druk geweest waardoor ik zelfs niet over mijn nieuwe gadgets heb kunnen bloggen maar nog belangrijker: My Life Story. Het eerste project waar ik aan mee werk als mediacoach. Twee weken terug hebben we een start gemaakt aan de pilot. Alle leerlingen zijn lid geworden van het netwerk. Afgelopen week was de docent ziek waardoor we niet konden komen. Hier baalde ik ontzettend van. Maar toen heb ik gewerkt aan presentaties en de Ning.

Één van mijn taken is het wegwijs maken van de leerlingen in de Ning. En elke week probeer ik met een kleine tutorial te komen voor dingen die ze online kunnen doen. Omdat we minder tijd hebben dan de andere steden moeten we de lessen wat aanpassen. Dit is erg jammer maar tevens een uitdaging. De docent wil de leerlingen altijd iets leuks laten doen in de laatste vijf minuten. Nu wil ik dit omdraaien in iets leerzaams en ze elke week een korte workshop geven. Het is dan de bedoeling dat ze geprikkeld worden en in hun vrije tijd hiermee aan de slag gaan.

Momenteel maak ik een lijstje met leuke dingen die ze kunnen doen/maken op internet. Veelal in de 2.0 sfeer.

No comments: