Tuesday, September 30, 2008

Verouderings kuur

De meeste mensen willen alleen maar jonger worden. In het kader van de toekomst moeten de leerlingen van het My Life Story project bedenken hoe ze er over zo'n 10 jaar uit zien. Dit doen ze doormiddel van Photoshop. Een tijd terug maakte ik erg veel gebruik van dit programma maar ik ben er helemaal uit. Het leek me leuk een voorbeeld te kunnen geven. Helaas is het maar deels gelukt. Via google vond ik super uitgebreide tutorials om het heel realistisch te doen. Het kost dan ook heel veel tijd. En daarom kan ik dit niet vragen aan de leerlingen.



Zoals je ziet heb ik mijn haar grijs gemaakt en de al bestaande rimpels versterkt. Tevens heb ik er wat rimpels bijgeshopt en diepte aangebracht. Het schijnt ook dat je wenkbrauwen en lippen dunner worden als je ouder wordt dus dit heb ik ook gedaan.

Dit is één van de dingen waar ik momenteel mee bezig ben in het kader van het project. Meer volgt!

2 comments:

WoW!ter said...

Echte oud ziet het er nog niet uit. Doorzichtige huid, duidelijke aderen, ouderdomsvlekken, dunner haar, of kaal misschien?
kraaiepootjes, veel meer rimpels.
De meeste handleidingen gaan over het weghalen ervan. Misschien van achter naar voren lezen dan?

23onderwijsdingen said...

Ha wowter, je hebt gelijk. Er zijn echter wel tutorials om je realistisch te verouderen alleen is het nog al een klus. Mocht ik eens meer tijd hebben dan verbeter ik hem misschien nog wel..