Friday, November 27, 2009


Gelezen: Gerechtigheid / Stieg Larsson

Waar andere mensen deel 1 het beste vinden zie ik de trilogy meer als 1 geheel. Nou is het zo dat met name deel 2 en 3 in elkaar overlopen. In deel 2 en 3 zit meer spanning maar deze zijn ook wat over the top. Ik genoot erg van de spionage, hackers en veiligheidsdienst. De hoofdpersonen leefden erg voor mij de laatste 2 maanden. Al moet ik zeggen dat het 2e en derde boek wel erg over the top zijn. Ik zie wel in dat deze ingredienten nodig waren om de lezer te boeien.

Larsson had een plan liggen voor maar liefst 10 boeken... Nou weet ik niet of ik het tot aan het eind leuk zou vinden maar deze keuze is er helaas niet meer. Er gaan geruchten te ronde dat Jens Lapidus(bekend van Snel Geld / 2009) de 'nieuwe larsson' is. Ik ben benieuwd!

No comments: