Monday, November 30, 2009

Bibliotheek @ twitter

Sinds een tijdje doe ik wel eens wat met Twitter. Soms zoek ik uit nieuwsgierigheid op steekwoorden of geen weer wat ik heb gedaan / ergens van vindt.

Zo zoek ik ook wel eens naar tweets met het steekwoord 'bibliotheek'. Natuurlijk kom je een hoop Twitterende bibliotheken tegen en wat 'bekenden' uit de bibliotheekwereld. Maar nog interessanter: de mensen die niet in de bibliotheekwereld werken en iets te zeggen hebben over de bibliotheek. Of in ieder geval de aandacht vestigen op die bibliotheek.

Enkele vondsten:

Openbare seks in OB Amsterdam schijnt erg veel in het nieuw te zijn. Dit moet ik even naspeuren
Een telefooncel is tot kleinste bibliotheek omgetoverd in Londen.

Iemand die zich heel jong voelde in de bibliotheek met een gemiddelde leeftijd van 50. En een oudere man die naar zijn Iphone zat te staren. Haha!

Oja... Je bent ghetto als je in de bibliotheek komt om te internetten. Hmmm interessant.

En een vermoedelijk belg baalt van een boete van 25 euro waar hij een schonen ijsco voor had kunnen scoren.

Ook lees ik dat iemand ontevreden is over de zoekfunctie van bibliotheek Leeuwarden

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar dit zijn de opmerkelijkste dingen.

4 comments:

Wilma van den Brink said...

Hoi Tom,

Leuke blogpost! Ik heb de RSS feed van het woord "Bibliotheek" en "Bieb" via http://search.twitter.com/ aan mijn browser toegevoegd op Firefox. Het is inderdaad erg leuk en ook interessant wat men over de bibliotheek twittert.

Groeten van Wilma

Tom said...

Hey Wilma,

Wat leuk zo snel een reactie te ontvangen. Het is zeker interessant om te lezen wat er allemaal geschreven wordt. Heb zelf nog geen twitter rssfeed maar dat is goed idee!

Gr. Tom

Wilma van den Brink said...

Haha... de wonderen van het zitten op biblioblogs. Zo heb ik al heel wat nieuwe biebers en interessante blogposts gelezen :-) Grz

Mik.punt said...

Hallo Tom,

Zit ik me in te lezen over alle in's en outs van wiki, stuit ik op je blog. Ik was niet de eerste...
Leuk stukje!

Groeten
Rennie