Thursday, February 08, 2007


De aaibaarheidsfactor van dieren

Vandaag kwam een biebklant naar me toe. Deze meneer zocht een boek van een Nederlandse columnist die schreef over de classificatie van dieren op basis van hun aaibaarheid. WTF dacht ik meteen.... Hoe ga ik dit vinden. Het moest een erg grappig boek zijn. In de catalogus kon ik weinig tot niets vinden dus ging ik naar Google. Aldaar was het ook moeilijk zoeken. Ik had ook te weinig info om verfijnde zoekopdrachten te geven. Uiteindelijk probeerde ik toch nog maar eens de aaibaarheid in de catalogus, los van de klassificatie en de dieren. En ja hoor daar was het!!
Rudy Kousbroek - De Aaibaarheidsfactor Ik had inmiddels al een briefje klaarliggen voor onze literatuurexpert maar die kon dus weg!! Wederom een missie bereikt!

De aaibaarheid van dieren lijkt me fascinerend als classificatie. Toen hoorde ik van een collega dat mensen met veel stress er ook nog rustig van worden, van het aaien van dieren!

Noodweer verklaard vandaag met 5-10 cm sneeuw. Iedereen helemaal panisch en ik maar op die kleine biebfiets door de sneeuw. Dan straks nog naar huis. De heenweg was al een drag omdat we met de stoptrein moesten(gewoon 15 minuten extra kwijt. Nouja ik zet mijn doomgedachten maar even aan de kant en verheud me op morgen/weekend!!

2 comments:

Anonymous said...

Waarom heb jij zo'n hekel aan cavia's Tom? Die zijn ook heel aaibaar hoor.

Groeten A.H.

Imme said...

De bieb is soms zo komisch. Er renden ook echt een keer een groep mannen de trap op die riepen: "DIERENBOEKEN!"
Echt, wat de hel?