Wednesday, February 28, 2007

Hello world,

Door het concert van zondag heb ik lang niet alles verteld over mijn briljante weekend en nu heb ik gewoon al weer bijna weekend/morgen!! Mijn toffe broer belde me onverwachts op omdat hij via een computerzaak nog een nieuw lcd scherm had staan dat voor een dumpprijs weg mocht. Voor het acceptabele bedrag van 100 euros heb ik een 17 inch scherm gekocht!! Welliswaar een Acer maar een goeie acer. En ik heb een nieuw boek gekocht, Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht van Mark Hadden Erg geestig boek over een jongen van 15 die autistisch is en daarbij erg bijzonder. Het leest ook lekker snel!

Vandaag heb ik een simulatiesollicitatiegesprek gehad op mijn stage. Het was een goed en leerzaam gesprek waar ik veel mee kan. De spanning was wel aanwezig maar dat hoort er wel bij. Naderhand hebben we het even doorgesproken en heb ik veel tips gekregen voor een eventueel echt gesprek.

De laatste avonden heb ik meer rust in mijn hoofd en wil ik weer wat creatiever aan de slag. Laatst kwam ik een link tegen naar een freeware prog waarmee je lego bouwwerken kan maken. Ik zag het in de gauwigheid dus heb het niet opgeslagen. 2 dagen terug was ik toch echt wel benieuwd dus ben gaan zoeken en heb het gevonden! Eerst zocht ik meer in de richting van open source freeware door amateurs gemaakt om gratis te gebruiken en zo vond ik alleen wat voor de mac. Uiteindelijk bleek Lego zelf een programma gratis aan te bieden om heuse bouwprojekten te maken. Geweldig! Dus ik ging vrolijk aan de slag en maakte mijn eerste huis in jaren... Dat kinderklijke enthousiasme blijft er toch in zitten! Je kunt met dat programma voor zover ik weet zoveel stenen gebruiken als je wilt(kzie wel een vage teller)Maar via een boodschap werd me duidelijk dat je gewoon sets extra kan aanmaken. Je krijgt complete 3D rendering vanm je model en beschikt over meer dan 250 verschillende stenen en andere bouwmaterialen. Naderhand kun je de prijs van je bouwmodel checken via de Lego website en het bestellen(dit ben ik niet van plan natuurlijk)Weer iets nieuws ontdekt dus!! Al zal ik nog wel heel wat tuts nodig hebben om weer legovaardig te worden, en zeker op het niveau van sommige top bouwers. leuk is het in ieder geval! En ik hoef nooit op te ruimen naderhand:P
http://ldd.lego.com/

1 comment:

Anonymous said...

Hé Tom,

Leuk te lezen dat je zo genoten hebt van het concert. Ook erg grappig dat je zo aan de praat raakte met die man. Wat zijn er toch veel bijzondere mensen, als je er maar open voor staat!

Lego-ze!

Gr. AH