Tuesday, October 10, 2006

Hello everybody,

finally..... We zijn in een branch van de public library en op vertoon van mijn paspoort krijg ik per dag 45 minuten gratis internet. Waar zal ik beginnen??!!! Aan het begin maar..... Ik wil zoveel vertellen maar dat kan allemaal niet dus ik zal alles een beetje verkort vertellen. Als ik terug ben vertel ik alles uitgebreider.

De vlucht

De controle in NL was erg streng en ik moest zelfs mijn schoenen uit doen en mijn jas uit en werd compleet ondervraagd en betast. In Amerika viel het heel erg mee en waren de mensen eigenlijk heel vriendelijk.Er werden drie films vertoont die alle 3 niet echt de moeite waard zijn. Het schermpje was ook maar 7inch groot en de afstand te groot dus geen films voor tommy.... Verder kregen we voldoende eten en drinken aangevoerd. Een vriendelijke Amerikaanse oudere vrouw heeft ons het een en ander verteld over NY en waar we het beste kunnen eten. We vertrokken NL tijd om 09:20 en kwamen aan om 11:40(6 uur verschil).

Jetlag We hebben de jetlag keihard genegeerd en zijn na een korte rust in ons hotel meteen manhatten gaan verkennen.

Hotel
We hebben een super groot hotel letterlijk midden in Manhatten. Tegenover Madison Square Garden... Het Pennsylvania Hotel. Het is een budget hotel dat al wat ouder is. Verder eigenlijk niks te klagen over het hotel alleen de badkamer zou wat beter kunnen, erg oud en een beetje lelijk... Er is ook een gammel plankje voor je badspullen, Natuurlijk ramde ik mijn toilettas op mijn scheerapparaat en constateerde dat hij in de plee was gevallen toen we terug kwamen van onze verkenning. Het bed is super en king size!!!! De toiletartikelen heb ik weggegooid en vandaag nieuwe aangeschaft.

Eerste dag We hebben de buurt een beetje verkent en de eerste foto's genomen. NY is echt super en ontzettend overweldigend. Het is fijn om samen in NY te zijn want je word letterlijk gek van alle impressies en de reclames enz... Het verkeer is ook behoorlijk chaotisch en iedereen steekt maar over. De straten zijn verdeeld in blokken, dit is erg fijn. Toen we de macy's in wilde stond de straat vol brandweers en polities omdat er een brand in macy's was. Gelukkig raakte niemand gewond. Dit lazen we later in de gratis krant die we vandaag kregen. We zijn verder gelopen en op Time Square geweest en zagen daar het hardrock cafe. Het kind in ons kwam naar boven in Toys R Us waar letterlijk alles te vinden is. S'avonds hebben we gegeten in de Mcdonalds.

Tweede dag Vroeg wakker. In de nacht voel je de jetlag. Dan ineens duurt een nacht lang al had ik persoonlijk niet veel moeite met in bed blijven liggen. Marie-Louise had er iets meer moeite mee. Maar het voordeel is dat als je veel doet oevrdag je savonds bekaf bent, niet te laat gaat slapen en de volgende dag vroeg weer op gaat. We zijn om negen uut op pad gegaan voor breakfast. daar kwam ik Claudia de Brij tegen voor Madison Square Garden. Ze was gisteren naar Barbara Streisand geweest. Dit wisten we. Ik riep snel de grote claudia fan ML maar die was al aan de overkant en claudia had haast. Ik heb haar nog wel kunnen zeggen dat haar show in deventer te gek was. Moest Ml een kus geven van haar, hahaha.... Wel ontzettend toevallig om een bekende NLer tegen te komen in NY.

Om half elf hadden we een afspraak met onze Big Apple Greeter en werden gebeld op onze kamer. Muriel Schwarsz zou ons rond gaan leiden in NY. Ze had twee metro kaarten voor ons die we van de organisatie gekregen hebben. Volgens de planning zou ze ons een beetje van Soho, Little Italy en China Town laten zien. Zo zouden we van alles wat zien. De tour was echt geweldig. In een gesprek tijdens een uitgebreide lucnch bij een chinees in china town vertelde ze ons dat ze 80 wat moeilijk voor te stellen is. Ze is echt super actief en loopt snel. Chinatown is super vol met Chinezen die enkel chinees spreken en souvenirs verkopen. Er waren ook Chinese veteranen een optocht aan het houden. In little Italy hangt een goede sfeer en natuurlijk ook een beetje een maffia sfeer. Ik heb er ook een Sopranos shirt gekocht. Tony was all over!!!

Na het etentje nam Muriel afscheid van ons. We zijn toen naar J&R's gegaan voor electronics en terug naar chinatown voor souvenirs. We zaten vlak bij de Brooklyn Bridge/stue of liberty&ground zero dus hadden die ook meteen kunnen op zoeken maar dat zou iets te veel geweest zijn. Dus die zoeken we een andere dag nog een keer op. We hebben een metrocard dus kunnen overal heen.

Natuurlijk heb ik geinformeerd wat voor opleiding je nodig hebt om te werken in de NY public Library: Master of Library Sience?? Zoiets iig... Komt helaas neit in de buurt van wat ik heb. Maar als ik kijk naar de grootheid van deze bibliotheek beangstigd het me ook wel en je zult minimaal 40 uur moeten werken in de week. Maar goed het is wel leuk. Het is nu natuurlijk al vrij laat dus we gaan zeker een andere dag nog terug om het uitgebreider te bekijken.

De mensen in NY zijn echt geweldig. All kinds of people... En eht maakt allemaal niks uit, iedereen is even behulpzaam en aardig. En bij de McD kun je zelfs een gratis french fries scoren als je ze erop betrapt dat ze niet lachen:) Er is zo ontzettend veel te zien.... je houdt het niet voormogelijk. We kwamen vandaag langs een brandweer en hebben daar een foto laten maken van ons voor de brandweerwagens. Ook weer ontzettend aardige en natuurlijk trotse brandweermannen. Over shoppen en shops gesproken. Er zitten hier erg veel private stores die er gewoonweg niet uitzien omdat ze zo vol staan met artikelen en reclames. De grotere winkels zijn geweldig, ze hebben ook de Zara en H&m hier met leuke betaalbare kleding. Vandaag kocht ik een tandenborstel en kocht maar een pak van 3 omdat het 30 cent scheelt met de prijs van 1 tandenborstel:O

Morgen gaan we verder shoppen en ik hoop snel weer een update te kunnen doen van dit non stopping, great, slamming, great adventure in NYC

Tot een volgende blog

No comments: