Friday, October 06, 2006

STAGE: Hallo mensen, Vandaag is mijn laatste stagedag voor ik naar NY vertrek, maandag a.s. Ik loop stage in Bibliotheek Arnhem. Dit is een WSF bibliotheek wat wil zeggen dat ze een wetenschappelijke steunfunctie hebben. Voor ik hier kwam kon ik me er niet echt een voorstelling van maken maar nu ik hier zo zit en rondkijk kan ik zeggen: O, dit is dus een wetenschappelijke bibliotheek..... blabla Nee zo zit het niet.... Ik ben in beide magazijnen geweest en daar staan echt rete oude en bijzondere uitgaven van eeuwen terug. Dit maakt dat het allemaal weer wetenschappelijk enz... Ik merk ook het verschil met mijn eerste stagejaar. Dat was op kronenburg, een filiaal van bibliotheek arnhem. Hier krijg ik veel uitgebreidere en diepere zoekvragen. Mijn voornaamste hobby en werk: Google-en kan ik hier pas echt goed toepassen. Vorig jaar kwam Google maar weinig te pas. Hier is de afwisseling zo groot dat het leuk en interessabnt blijft. En toch hoort het allemaal tot mijn 'vakgebied' anders als op andere/ eerdere stages in andere branches.... Daar moest ik vaak de zooi van een andere medewerker opmoppen of iemands achterstallige administratie bijwerken. het leuke is dat de mensen hier een deel front en een deel backoffice werken, dat zorgt voor een groot en afwisselend takenpakket. Waarom mijn keuze voor een bibliotheek? Best een goede vraag voor mensen die mij niet erg goed kennen. Niet omdat ik zo ontzettend veel lees.... maar meer omdat mijn interessegebied grenzeloos is, zo zijn ook de mogelijkheden en vooral de inhoud van een bibliotheek. Ik kan bijna al mijn interesses terug vinden in de bibliotheek, of binnenkort als er nog geen publicaties over aanwezig zijn. Later meer over mijn stage en de avonturen daar. De tijd dringt... ik ben inmiddels al weer vrij en thuis achter mijn pc.

No comments: