Tuesday, April 28, 2009


GameOver! Killzone 2 uitgespeeld...

Natuurlijk wil dit niet zeggen dat ik stop het het spelen van dit spel. Want er is ook nog een uitgebreide Multiplayer Mode naast de Singleplayer mode die ik vandaag afgerond heb. Na bijna een maand niet gegamed te hebben was ik zo goed al afgekickt. De eerste 2 weken dat de PS3 weer terug was heb ik hem nauwelijks aangeraakt en de power knop aan de achterkant uit gezet.

Via Sony heb ik Killzone2 gekregen omdat mijn game nog vast zat in mijn defecte PS3. Bij terugkomst wel een leuk begin gemaakt aan de single player. Maar wist me te beheersen. Afgelopen weekend was het eerste moment dat ik weer letterlijk geen besef van tijd had. Vandaag was mijn vrije dag. Echt keihard doorgespeeld tot het einde.

Over de Game:
KillZone is een toptitel van de Nederlandse game developer Guerilla. Ik besloot bij de launch hem niet aan te schaffen en te wachten op een afprijzing. Ook ben ik niet zo'n fan van SF shooters. Met aliens, robots en monsters. Zo heb ik Resistance 1 helemaal uitgespeeld maar ik vond de stijl niet zo leuk.

Bij Killzone 2 was ik wel aangenaam verast omdat het echt een hele grote productie is. De graphics zijn verbazingwekkend goed. De geluidseffecten zijn ook erg goed. Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit waar je op schiet als je van shooters houdt. Maar ook het verhaal was vermakelijk en ik begon het toch wel erg leuk te vinden na een half uurtje. Meestal weet ik me wel goed door games heen te spelen en kies niet voor het laagste niveau. Bij Killzone heb ik de hele game op normal gespeeld.

Er zijn meerdere momenten geweest in de game dat ik echt door moest rammen om verder te komen. Dat vind ik wel kwaliteit. Veel van de shooters en andere games op de markt geven zich veel te snel over. Misschien heeft dat ook met doorzettingsvermogen te maken.

Het leuke aan een onrealistische wereld is dat het verhaal alle kanten op kan gaan. Ik heb vaker dan 1 keer gedacht dat de game afgelopen was. Ook in verhouding met het aantal uren dat ik er mee speelde. Steeds weer werd ik verast door het loading scherm voor een nieuwe missie. In de loop van de jaren zijn shooters steeds meer gaan draaien om een vette multiplayer. De Single Player mode duurt meestal maar een uur of zes. Dit vind ik altijd jammer omdat ik me voornamelijk richt op de Single Player. Natuurlijk speel ik ook wel eens online... De singleplayer van Killzone is het helemaal waard!

Dit was echt weer genieten. Nu heb ik hem weer netjes uit gezet om tijd te maken voor andere dingen.

No comments: