Tuesday, April 07, 2009

Posted by Picasa

London 2009
we're not done

Londen was geweldig en meer dan dat. We kwamen op twee en gingen op zes april. NS supersaver, dus mooi voor 100 euro pp retour londen. De treinreis was helemaal flex, aangezien ik echt dol ben op de trein. Ook nog eens geen vertraging heen en terug. Ik las een super goed boek waardoor ik helemaal niets heb meegekregen van de treinreis van zo'n 7 uur.

Low budget hotel. Het ontbijt in London is de grootste klacht van toeristen maar we hebben ons er doorheen geslagen;) Veel toast en enkel jam. De koffie was inderdaad niet te zuipen maar oldschool Nescafe(die ons mam vroeger klaarmaakte) op de kamer deed wonderen. We zaten ook nog eens midden tussen de schoolreizen, dus veel lawaai. Maar de oordoppen die ik tegenwoordig voor concerten gebruik hielpen hier een handje. Elke dag stonden we tegen 9:00 voor het hotel en kwamen tegen 21:00 weer terug. Zodra je het hotel verlaat snuif je gewoon die hele stad in je op. De sfeer, de hectiek, het groen, de parkjes, de mensen en alle mogelijkheden van een vakantie in London.

De eerste dag kwamen we rond 14:00 het hotel uit(15 min. na check in) en zijn naar Covent Garden, Soho en een stukje Bloomsburry geweest. Indruk meteen goed en gezellig. Fijn dat je Engels kan praten en mensen je ook begrijpen. Achteraf hadden we graag meer tijd besteed aan Covent Garden maar er was nog zoveel meer te ontdekken.

Na een lichte teleurstelling van Praag waren we meer dan klaar voor deze bruisende stad maar al snel zagen we dat we nooit alles konden doen in 5 dagen. Vanaf het eerste moment wisten we beiden zeker dat dit voor herhaling vatbaar is. Natuurlijk zijn we ook naar de London Bridge geweest en hebben we in The London Eye gezeten(reuzenrad). En hebben de Big Ben gezien en het Sience Museum bezocht. Waar Marie-Louise al snel op een ei stuitte dat in de pan gaat tijdens het eieren koken en die zwart wordt. Als hij alleen in de buitenste rand zwart is geworden dan is je ei soft en helemaal zwart betekend dus hard. Die moesten we meenemen. Verder ontzettend veel gezien en gedaan. Oja niet te vergeten: fish en chips gegeten in een Engelse pub met dronken mannen die liederen zongen. En weet je? Fish en chips zijn niet te vreten maar deze ervaring was top!!

Geocaching:premium and paperless

Voor de vakantie hadden we het er eens over en besloten een Premium account aan te schaffen op geocaching.com. Hiermee kun je pocket queries maken. Dat wil zeggen dat je een punt aangeeft en een straal waarin je alle caches verzameld in 1 handig bestandje naar je toe laat mailen. Dat bestandje bevat dan ook alle informatie die je nodig hebt onderweg. Via mapsource(een kaartprogramma) kun je de hele verzameling waypoint na.... wtf dit wordt veel te vaag voor men die niet bezeten is van geocaching.

samengevat: voorheen moesten we elke cache apart op de gps zetten en papieren printen om deze vervolgens in weer of geen weer voor de dag te halen voor aanwijzingen etc... NOW!!: kunnen we zeg maar heel Londen in 1 keer op de gps zetten en hetzelfde bestand met een handige tool exporteren naar html documenten met een zoekindex voor op mijn phone(nee geen I). Dat heet dus paperless cachen. Dat bespaart dus een hoop papier, inkt en ellende.

Omdat het geen geocache vakantie zou worden hebben we gekozen voor enkel traditionals. Dat wil zeggen pickups met hints en beschrijvingen in mijn PDA. Ook hebben we wel het dubbele aantal gezocht van wat we gevonden hebben(7). Maar omdat 5 dagen niet lang is hebben we zo min mogelijk tijd besteed aan het zoeken om verder te gaan met onze volle agenda. We hebben iig onze naam op de kaart gezet in London.

Oja meest bizarre cache was bij The London Eye. Niet zozeer omdat het een rare plek was maar omdat we er twee keer zijn geweest omdat een vaag mens voor de cache zat. En de tweede keer werden we apart genomen door een bwaker van het terrein en die haalde de manager erbij omdat we suspicious behaviour vertoonde. Alles moeten uitleggen, alle info die hij al wist. Hij toonde ons de nano en na aandringen mochten we alsnog de cache loggen. Hebben de owner vanuit een wokin gemeld dat de cache in beslag genomen is. Toen kwamen we er achter dat de regeld in UK totaal anders zijn en waarschijnlijk de meeste caches dien we hebben gezocht zonder toestemming geplaatst zijn. Er liggen echt veel caches in London Maar het was een toffe ervaring!

we're not done: in London

3 comments:

Danniëlle said...

Als fervent Londen ganger kan ik iedereen inderdaad de trein aanbevelen. Scheelt ook dat ik gunstig ten opzichte van de Belgische grens woon.

Aan budgethotels waag ik me sinds 4 jaar niet meer, dan maar iets duurder al snap ik je keuze wel. Mocht je nog eens terug gaan, laat het even weten, heb nog wat leuke underground tips voor je!

Tom said...

@Danielle: Hey! Had ik dat maar geweten. We waren wel van plan de Electric Ballroom aan te doen. Die hadden wel een vet programma voor de dagen dat we er waren. Maar te brak van het sjouwen door de pracht stad. We gaan zeker nog een keer en ik zal je dan zeker om tips vragen. Thnx!

BTW: Game je nog een beetje?

Danniëlle said...

Nog? Nooit gegamed maar wel weer present bij ugameulearn binnenkort.

Zelf ben ik overigens ook altijd te brak om 's avonds nog naar een concert te gaan (en we liggen notabene altijd in een hotel in Camden!) maar de laatste keer is het toch gelukt, zie http://headmusic.web-log.nl/headmusic/2008/08/butthole-surfer.html