Friday, April 24, 2009


Inpressie van UGame 2009 door de goudklompjes

U Game U Learn 2009!

Het was weer helemaal top dit jaar. Mijn tweede keer U Game. Deze keer was er het congres voor een breder publiek omdat het over mediawijsheid ging. Daarbinnen passen games en web 2.0 prima. Dit jaar hoefde ik geen verslag te doen van mijn bezoek aan het congres dus besloot ik het echt te beleven. Natuurlijk wilde ik ook graag netwerken met andere mensen uit het land. Wel heb ik mij iets rustiger gedragen dan vorig jaar.

Gezien en gesproken:
Blogparty!
Vrij kort in het voorbijgaan wat woorden gewisseld.
Astrid Scribbles zag ik al bij de bushalte en dacht ik te herkennen. Tijdens de voortreffelijke lunch aangesproken en bleek haar blog al te volgen. Een van haar collega's van Bibliotheek Hengelo herkende ik ook van een bezoek dat ik gebracht heb aan deze bibliotheek tijdens mijn opleiding. Gezellig gepraat over dat het tijd is voor actie ipv enkel woorden.
Jan2.0 Gezien maar niet gesproken. Hij was druk in de weer!
Jaap van de Geer
Een paar keer gesproken gedurende de dag. Tevens met Erik Boekesteijn. Damn wat zijn die gasten toch tof! Had graag nog wat meer gechat maar ze hebben het natuurlijk druk!
Moqub Meteen bij aankomst gesproken en verder op de dag nog een aantal keer. Erg Leuk!

De opening was weer erg spectaculair met een woordje van Minister Plasterk op video omdat hij helaas niet aanwezig kon zijn. Bij de intro voelde ik meteen weer dat het een groots congres zou worden. Je weet dan ook meteen dat alles smooth loopt die dag.

Naast de keynotes ben ik naar de Willem Jan Renger geweest die bevlogen sprak over de mogelijkheden van games.

Father Roderick was het absolute toppunt van mijn dag! Deze priester is heel erg bij de tijd en houdt van Star wars. Zijn entree was zeer bijzonder door het koor dat met een gregoriaanse gezang binnen kwam. Hij heeft de huidige paus een Ipod gegeven om naar podcasts van zijn radioshow te luisteren en wat klassieke muziek uit diens tijd. Father Roderick sprak inspirerend over het gezamenlijke doel van kerken en bibliotheken: mensen helpen. Hij heeft ook een podcast radioshow op internet met 1000en luisteraars.

Remco Pijpers bleef thuis bij zijn vrouw dus kwam Justien Pardoen van Mijn kind Online. Ik ging bewust naar deze lezing om eens te horen of ze misschien iets nieuws te melden hebben naast de NOMC. Maar dit was helaas niet het geval. Ik vond de lezing vrij saai met een presentatie met alleen text. Ze zei zelf wel dat het kwam door de last minute voorbereiding. Dat kan natuurlijk...

Als laatste zat ik in de Aula en luisterde naar Norma Verheijen van de VOB. Later werd ze bijgestaan door de altijd energieke Eppo(wat ik voor deze dag niet kon bevestigen). helaas moest ik tegen 4 uur naar huis....

Voor een uitgebreid verslag kun je de volgende blogs lezen:

http://blogparty.web-log.nl/
http://www.janmetdekorteachternaam.blogspot.com/

Jaap, Moqub, Erik, Eppo en natuurlijk alle andere mensen die hebben meegeholpen aan het organiseren van dit grote congres. Many Thnx!

2 comments:

Astrid said...

Al gespot bij de bushalte? Was dan gewoon meegelopen, hadden we nog langer kunnen kwekken! Veel lekkerder dan in die volle bus, zeker bij dat mooie weer. Tot volgend jaar ;-)

Anonymous said...

veel geleerd